Obserwatorzy

wtorek, 3 grudnia 2013

Niedoceniane kino europejskie

Często oglądam różnego rodzaju filmy, jednak nie często jest to kino europejskie - to błąd! niedawno sama się o tym przekonałam. Podczas jednego z filmowych wieczorów, wraz z mężem, wrzuciliśmy dwa filmy pod rząd, nie wiem który podobał mi się bardziej. Są skrajnie różne, dotyczą zupełnie innej tematyki jednak zostały w mojej głowie a jeden z nich pozostanie na długo. 
Serdecznie polecam Wam film 

Polowanie w reżyserii Thomasa Vinterberga



myślę, że film jest bardzo kontrowersyjny, dotyka delikatnego i dość niestety popularnego ostatnio tematu molestowania dzieci. Jednak w tej produkcji sytuacja wygląda inaczej, film pokazuje jak kłamstwo może zniszczyć życie. Bardzo łatwo oceniamy ludzi, czasami jednak niesłusznie...

Kolejny film, który nie ma co prawda zbyt wysokich notowań na Filmweb bo tylko 6,7/10, to 

Słodkich snów w reżyserii Juame Bakaguero



Naprawdę dawno nie widziałam dobrego Thrillera, który wbił by mnie w fotel... Ten film jednak mnie zaskakiwał wraz z rozwojem akcji. Moim zdaniem ocena na Filmweb nie jest do końca sprawiedliwa, ode mnie otrzymuje co najmniej 8/10! Reżyser stworzył ciekawy klimat, niby wiadomo o co chodzi ale nie do końca! Z pozoru miły dozorca tak naprawdę jest niebywale okrutnym człowiekiem!

Nie wyobrażam sobie tygodnia bez obejrzenia dobrego kina. Zrezygnowaliśmy z telewizora w naszym domu już jakiś rok temu. sami tak naprawdę decydujemy o tym co i kiedy chcemy obejrzeć. Zdarzają się także wpadki i totalne klapy, być może o rozczarowaniach filmowych tez pojawi się niedługo wpis. Dajcie znać w komentarzach jakie filmy polecacie! Szukam dobrej komedii :) Znacie jakiś tytuł?

9 komentarzy:

  1. Polowanie wpisuję na listę.
    Więcej takich postów poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że odpowiada Ci taka tematyka, ja też bardzo lubię czytać tego typu posty u innych :D myślę, że takie wpisy będą się u mnie regularnie pojawiały :)

      Usuń
    2. Cieszę się i czekam na kolejne odsłony :)

      Usuń
  2. Tematyka postu super :)
    My z mężem mamy w sypialni telewizor ale korzystamy z niego podłączając laptop i oglądamy dobre filmy ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam wrażenie, że tylko w taki sposób można obecnie korzystać z telewizora. Proponują nam po raz n-ty te same filmy - w dodatku przedstawiają je jako NOWOŚĆ->PREMIERA ;)

      Usuń
  3. Chyba wart obejrzeć :)
    http://labelsout-lifedesigners.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Oba filmy oglądałam i oba baardzo mi się podobały! Świetne kino! Ja europejskie kino lubię, w zasadzie oglądam filmy całego świata, nie ograniczam się do amerykańskich, i choć jestem horroromaniakiem, lubię czasem popatrzeć na coś innego :P Z europejskiego kina z dreszczykiem polecam film Ils (Oni), oczywiście Funny Games. Lżejszy i bardziej amerykański jest Hidden Face (La Cara Oculta) - wszyskim babkom, którym go polecałam strasznie się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, koniecznie obejrzę! Ja też bardzo lubię horrory ale jakoś nic mnie ostatnio nie zachwyciło... często mam wrażenie że horror mnie raczej bawi niż "przestrasza" ;)

      Usuń