Obserwatorzy

piątek, 13 grudnia 2013

Kinomaniak

hej,
Dzisiaj będzie mało kosmetycznie:) Mam coś dla duszy tym razem:) Wczoraj wieczorem obejrzałam ten film i muszę się z Wami podzielić wrażeniami. Lubię kiedy film wymaga ode mnie skupienia! 

Obłęd   (2005r) wyreżyserował go  John Maybury, scenariusz napisała  Massy Tadjedin


Jack Starks (Adrien Brody) - niesłusznie oskarżony o morderstwo weteran wojenny, zostaje uznany za obłąkanego i zamknięty w szpitalu dla psychicznie chorych , gdzie zostaje poddawny eksperymentalnej terapii. Film przedstawia piękną i bardzo smutna historię, porusza także wiele ciekawych tematów, związanych miedzy innymi z etyką lekarską, czy związkiem przyszłości z przeszłością. Fabuła jest niezwykle interesująca już od pierwszych scen. Jack podczas walki zostaje postrzelony w głowę przez małego chłopca, i umiera, ale czy na pewno???

Na rozluźnienie mam  dla Was komedię kryminalną  braci Coen (Joel i Ethan Coen)

Big Lebowski


Bardzo specyficzny  humor. Nie każdemu się spodoba. Bohaterem filmu jest wyluzowany, podstarzały leniwy hipis który, generalnie, ma wszystko w dupie. Jego życie niestety mocno się komplikuje, kiedy zostaje pomylony z milionerem z Pasadeny o takim samym imieniu i nazwisku. W filmie nie brakuje czarnego humoru! 
"Główny bohater wplątuje się w Coenowską czarną komedię pomyłek, wymuszeń, moralnego zdegenerowania, fałszerstw, seksu i narkotyków."  <- to zdanie, które przeczytałam w opisie filmu na Filmweb idealnie oddaje jego klimat! :)

 Miłego seansu!

6 komentarzy:

  1. Obłęd mi się nie podobał.
    Za to filmy braci Coen bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja byłam bardzo zaskoczona fabułą, trzymał w napięciu. Może to za sprawa obsady, ale mam bardzo dobre zdanie na jego temat:) ale wiadomo, dla każdego co innego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Big Lebowski- pamiętam, że oglądałam ten film jak wracałam z jakiejś wycieczki szkolnej. Ale się wtedy uśmiałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam taki humor:) bawiłam się świetnie oglądając ten film :D

      Usuń
  4. Dobre filmy to podstawa :-) Muszę sobie je odznaczyć, że trzeba obejrzeć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odkąd zrezygnowaliśmy z telewizji w naszym domu, obejrzałam więcej dobrych filmów, niż przez ostatnich kilka lat :D

      Usuń